شیر زانویی کوپلی

شیر زانویی کوپلی

یکطرف شیر زانویی کوپلی به صورت مغزی است که داخل کلکتور بسته میشود و یکسر دیگر هم کوپلی است.

پلیمر مورد استفاده در این محصول پلی اتیلن شبکه ای است. پلیمر مشبک بهترین نوع پلی اتیلن موجود است. لوله پنج لایه نیوپایپ به دلیل استفاده از این نوع پلیمر نسبت به سایر پلی اتیلن های خطی و منشعب از استحکام و پایداری بالاتری برخوردار است. بنابراین تاثیری بر طعم و بوی آب آشامیدنی ندارد. همچنین این پلیمر مطابق قوانین بهداشتی مبحث 14 و 16 قوانین ملی ساختمان می باشد.این ماده اولیه باعث شده است که لوله های پنج لایه مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، رسوب، پوسیدگی و افت فشار داشته باشند. از دیگر مزایای آن می توان به مقاومت در برابر دمای پایین، انعطاف پذیری بالا و ضربه پذیری اشاره کرد. این نوع لوله در برابر مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارد.

لوله های پنج لایه دارای ضریب انبساط طولی بسیار کمی هستند. اتصالات پنج لایه اتصالات ویژه و گران قیمتی هستند و می توان آنها را با ابزار و تجهیزات خاص با سرعت بالا در فرآیند لوله کشی اجرا کرد.

پیشنهاد مطالعه مقاله شیر زانویی کوپلی : تولید کننده اتصالات رزوه ای

شیر زانویی کوپلی

 

کاربرد شیر زانویی کوپلی :

لوله های شیر زانویی کوپلی، به دلیل مزایای بسیار مانند انعطاف پذیری، تحمل حرارتی بالا و ضریب انبساط طولی پایین، مزایای  بسیاری در سیستم های گرمایشی، سیستم های لوله کشی آب گرم و سرد بهداشتی، شبکه های تهویه ، سیستم های گرم کننده از کف و … دارند. این مدل شیراز 2 لایه پلیمر، دو لایه چسب و یک لایه آلومینیوم تشکیل شده است. لایه برونی و لایه درونی از نوعی پلیمر بر پایه پلی اتیلن ساخته شده است که با 2 لایه چسب به لایه میانی که از جنس ورق آلومنیوم است متصل می شود. 

از لوله های پنج لایه نیوپایپ در موارد مختلف اعم از سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم های پزشکی و بهداشتی و … صنعت استفاده می شود.

لوله های پنج لایه نئوپایپ به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما، ترک و فشار، در لوله کشی فن کویل، سردخانه و سرمایش از کف استفاده می شود. علاوه بر این، به دلیل اینکه تغییر دما در طول مسیر بسیار کم است و ضریب انبساط طولی کمی دارند، برای سیستم های گرمایش از کف بسیار مناسب هستند.

نیوپایپ 90 درجه سانتیگراد و فشار 10 BAR را تحمل می کند و دلیل این تلرانس بالا استفاده از فناوری برتر ترکیب پلیمر PEX و آلیاژ آلومینیوم است. همچنین استفاده از آلومینیوم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

محصولات نیوپایپ دارای گواهی IQNet از شبکه جهانی کیفیت هستند. همچنین این محصول دارای استاندارد ISO 9001 شرکت DQS آلمان می باشد.

شیر زانویی (چپقی) کوپلی

اگر میخواهید موقع لوله کشی کلکتوری اتصالات کمتری برای نصب شیر قطع کن به کلکتور استفاده کنید حتما به شیر زانویی (چپقی) کوپلی احتیاج دارید.

با نصب شیر زانویی (چپقی) کوپلی تبدیل زانو و مغزی در مصرف اتصالات صرفه جویی کنید. کارتان هم تمیزتر و جای کمتری در جعبه کلکتور خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه مقاله شیر زانویی کوپلی : تولید کننده اتصالات کلمپی در اصفهان  

شیر زانویی کوپلی

پیشنهاد مطالعه مقاله شیر زانویی کوپلی : تولید کننده اتصالات پرسی

 

فهرست مطالب