انواع اتصالات کوپلی

انواع اتصالات کوپلی

انواع اتصالات کوپلی یکی از اتصالاتی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به پیچیده بودن فرایند لوله کشی و تاسیسات در ساختمان و استفاده از سیستم های جدیدی چون گرمایش از کف و … اتصالات لوله ها نیز دیگر مانند گذشته نمی باشند. امروزه برای اتصال لوله های پنج لایه از دو نوع اتصالات کوپلی و پرسی استفاده ی بسیار فراوانی می شود.

امروزه از لوله های پنج لایه در سیستم حرارت مرکزی و آبرسانی ساختمان های مسکونی و همچنین انتقال سیالات اسیدی و بازی در محیط های صنعتی استفاده ی بسیار فرا.انی میشود. به دلیل انشعابات بسیار فراوان این لوله ها، از اتصالات کوپلی برای عوض کردن مسیر آنها استفاده می کنند. این نوع اتصالات اغلب از برنج با روکش نیکل ساخته می شود. به همین خاطر مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی های ناشی از محیط دارند. مقاومت بسیار بالا و کارایی باعث گسترش روز افزون استفاده از آنها شده است.

انواع اتصالات کوپلی 

با توجه به محل نصب و نوع قرارگیری لوله های پنج لایه، انواع اتصالات کوپلی بسیار مختلف هستند. همچنین در اندازه های بسیار مختلفی نیز تولید می شوند. برخی از انواع این اتصالات عبارت است از:

  • بوشن کوپلی
  • رابط روپیچ و توپیچ کوپلی
  • تبدیل کوپلی
  • زانو چپقی کوپلی
  • زانو روپیچ کوپلی
  • زانو دیواری کوپلی
  • سه راه کوپلی

پیشنهاد داغ مقاله انواع اتصالات کوپلی : تولید کننده اتصالات کوپلی

انواع اتصالات کوپلی

چه عواملی بر قیمت انواع اتصالات کوپلی اثر دارد؟

عوامل متعددی بر روی قیمت اتصالات کوپلی اثر بسیار زیادی می گذارد. مهمترین فاکتورها، برند تولید کننده و اندازه مورد نیاز این اتصالات برای خرید بوده است. همچنین هر کدام از انواع آن نیز دارای قیمت های بسیار مختلفی هستند. در هنگام خرید، موارد گفته شده را باید در نظر بگیرید. برای خرید اتصالات کوپلی جایی را انتخاب نمایید که قیمت رقابتی و رعایت اصل مشتری مداری از ویژگی های آن باشد.

خرید اتصالات کوپلی

گروه آرسین در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت می کند، برای خرید اتصالات کوپلی کافیست وارد سایت آرسین شوید. در صورت تمایل به خرید یه صورت غیر حضوری می توانید از طریق پر کردن فرم ثبت سفارشات، سفارش خود را ثبت کنید.

اجزای اتصالات کوپلی را نام ببرید؟

  • اتصالات رزوه ای و کوپلی:

نصب اتصالات رزوه ای و کوپلی اسان و با حداقل ابزار انجام می شود.در این اتصالات،برای دستیابی به آب بندی کامل با استفاده از سه اورینگ و سفت کردن مهره توسط آچار، ماسوره روی لوله پرس می شود و یک اتصال کامل محکم ایجاد می گردد. هر نوع از اتصالات کوپلی شامل سه بخش بسیار مهم و اصلی می باشد، که در ادامه هر کدام از آن ها را برایتان معرفی می کنیم و توضیح کوتاه و مختصری نیز در مورد هر کدام می نویسیم.

  • بدنه ی اتصالات کوپلی

بدنه قسمت اصلی این اتصالات است. برای افزایش مقاومت اتصالات کوپلی را از جنس فلز برنج می سازند. از آلیاژ نیکل به منظور آبکاری برای ظاهر بهتر و شکیل تر استفاده می شود. بر روی بدنه در اکثر موارد آرم برند تولید کننده و اندازه اتصالات حک می کنند. همچنین در بدنه قسمت های آج داری که محل اتصال لوله ها به حساب می آیند، قابل مشاهده می باشد.

  • اورینگ

برای جلوگیری از نفوذ آب به بیرون و اتصال درست بدنه ی اتصال کوپلی و لوله از دو اورینگ لاستیکی در این اتصالات کاربردی کوپلی استفاده ی فراوانی می شود. از مشخصات اورینگ ها می توانیم به مقاومت بسیار بالا بوده است و در برابر گرما و سرما و عدم ساییدگی و خشک شدن اشاره ای می کنیم.

  • حلقه برنجی مهار لوله

 آخرین جز یک اتصال کوپلی حلقه برنجی مهار لوله می باشد. بعد از اتصال لوله این حلقه بر روی آن قرار گرفته می شود تا لوله به درستی ثابت و مهار بشود.

انواع اتصالات کوپلی

معرفی: اورینگ های اتصالات کوپلی

برای این که از نشت آب به خوبی جلوگیری شود در آن نوع از اتصالات علاوه بر دو اورینگ پلاستیکی از آج های بدنه در اتصال نیز استفاده بسیار فراوانی می شود که در گوشت درونی لوله در هر انشعاب فشره می گردد، و از این طریق یک اتصال کاملا مطمئن شکل گیری دارد، از آن جایی که این مواد در معرض آب گرم نیز قرار می گیرند. بنابراین نسبت به گرما مقاومت بسیار زیادی را دارد و به راحتی اصلا دچار مشکل یا شکنندگی نمی شوند.

معرفی: حلقه برنجی مهار لوله اتصالات کوپلی

این نوع از تجهیزات تاسیساتی لوله و اتصالات پنج لایه در نهایت از حلقه ای از جنس برنج استفاده می کنند، تا بتواند زمانی که بدنه ی اتصالات لوله پنج لایه در داخل لوله می رود از آن جایی که این حلقه ی برنجی بر روی لوله ها قرار می گیرد. در نهایت موجب این می شود تا در بین حلقه و بدنه ی برنجی لوله مهار گردد. این حلقه در زمان تولید به وسیله ی فلز نیکل آبکاری می گردد تا هم زیبا و هم مقاوم بسیار زیادی را کسب کند.

معرفی: بدنه اتصالات کوپلی

هر یک از اتصالات کوپلی در خروجی انشعاب خود دارای عاج های معکوسی می باشند، هستند که از آن ها برای نگهداشتن لوله ها در جای خود استفاده ی بسیار فراوانی می شود. این نوع از اتصالات پنج لایه از جنس فلز برنج می باشد، بنابراین دارای مقاومت بسیار بالایی بوده است و علاوه بر مقاوم سازی سیستم لوله کشی اکثر تاسیسات ساختمان ها، برای زیباسازی از آلیاژ نیکل برای آبکاری آن استفاده شده است. رزوه هایی نیز برای این که مهره به آن پیچ شود در انتهای عاج های بدنه اتصال قرار می گیرند. همان طور که اشاره کردیم، این بدنه از جنس برنج و نیکل است.

برنج: این آلیاژ شامل درصدی از فلز مس و مقداری از فلز روی می باشد. برنج هایی که از ترکیب روی و مس ساخته شده اند، مقداری اندکی از عناصری چون آلومینیوم، قلع، منگنز، سرب، نیکل، سیلسیوم را دارند. ترکیب این عناصر معمولا از چهار درصد تجاوز ندارند. استفاده از آن ها موجب می شود تا خواص موجود در فلز برنج بهبود پیدا می کنند. با استفاده از این مواد در برنج این امکان را فراهم می آورد تا فلز برنج بتواند کاربردهای گسترده تر و بیشتری را داشته باشد.

نیکل: این عنصر بسیار مقاوم و چکش خوار بوده است. یک عنصر متشکل از ۲۸ فلز می باشد و به نسبت کمیاب، با ساختاری بلوری و براق و رنگ آن سفید و نقره ای می باشد. این فلز شبیه به آهن و کبالت بوده است از لحاظ خواص مغناطیسی و فعالیت های شیمیایی را ایجاد می کند.

انواع اتصالات کوپلی

فهرست مطالب