اتصالات کلمپی چیست ؟

اتصالات کلمپی چیست ؟

اتصالات کلمپی چیست ؟ اتصالات کلمپی  وارد بازار شد که در صنعت برای این که از یک لوله اصلی چندین انشعاب می گرفتند باید اتصالات توان مقاومت فشار آب را بسیار زیاد داشته باشد. این نوع اتصالات از مقاومت بسیار زیاد و بالایی در برابر فشار آب، آب گرم و آب سرد و شرایط آب و هوای را دارا هستند.این اتصالات از جمله اتصالاتی می باشند که برای این دسته از تجهیزات طراحی خواهند شد که  در تولید آنها عملیات فورجینگ تاناژ ۵۰ تن مورد نیاز قرار بگیرد.

این محصولات به صورت کمربندی استفاده می گردند و همانن دیگر محصولات رزوه ای و کوپلی قابلیت استفاده را ندارند. از مزایای بسیار خوب این محصول، باز و بسته کردن بسیار آسان است که به قطعه ضربه ای وارد نمی کند و قابلیت  استفاده کردن مجدد را دارا است.

بست کلمپ لوله در اتصالات کلمپی چیست ؟

 یک نوع گیره می باشد که اغلب در صنایع چوب، لوله کشی و مغازه‌های کابینت ها استفاده ی بسیار فراوانی دارد. به صنایع چوب یا مغازه‌های کابینتی اشاره ای خواهد شد، کلمپ‌های لوله  از سر‌ها یا فک‌های کلمپ صنعتی و یک طول بسیار رایج و معمول لوله رشته ای ساخته خواهند شد. ظرفیت کلمپ به وسیله طول لوله مورد استفاده تعیین می‌گردد.

در  اشاره به لوله کشی، کلمپ لوله برای اتصال لوله به مونتاژ آویزان لوله می باشد. در کشورهای صنعتی، کلمپ نشان دهنده نصب بسیار سریع و آسان لوله و شلنگ و  یک طرح لوله مجزا و تمیز می باشد. ویژگی‌های کاهش ارتعاش و نویز سهم بسیار زیاد و مهمی در حفاظت از محیط زیست را دارند. اگر در سطح لوله‌ها یا قسمت کلمپ و اتصالات آنها نشتی می بینید، هیچ نیازی به تعویض بسیار دشوار و پر هزینه لوله‌ها را ندارید.

پیشنهاد مطالعه مقاله اتصالات کلمپی چیست ؟ : تولید کننده اتصالات کلمپی در اصفهان

کلمپ لوله با وظیفه استاندارد

ویژگی های اتصالات کلمپی چیست ؟

اتصالات کلمپی دارای سایز و وزن منحصر به فردی می باشند که به جای مهره و حلقه از کمربندی ها در آنها استفاده ی بسیار فراوانی خواهد شد؛ این اتصالات پنج لایه دارای وزنی بسیار کم و مقاومتی بسیار بالا می باشند و  عملیات نصب بسیار راحتی را فراهم می آورند دارد که به پیچیدگی محصولات دیگر در بازار نمی باشد.

از زیبای در طراحی منحصر به فرد در بسیاری از شرایط محیطی بسیار خاص که برای انتقال و مسیر دادن آب مورد استفاده قرار می گیرد، میتواند از زیر زمین و روی زمین به راحتی عبورش بدهید. با توجه به جنس بسیار  مقاوم اتصالات کلمپی، در برابر پوسیدگی، خوردگی و رسوب کردن می توانید تضمینی و مطمئن از این اتصالات در زیر خاک یا داخل مصالح ساختمانی و … استفاده نمایید.

کلمپ لوله چیست؟

کلمپ‌های لوله براکت‌ها یا نکه دارنده‌هایی می باشند که مورد استفاده ی بسیار زیادی یرای جای دادن یا نگهداری  لوله‌ها، تیوب‌ها، خطوط الکتریکی و کابل‌ها می باشند. می‌توانید کلمپ لوله را در همه جایی که مد نظر دارید  از جمله در وسایلی مانند دوچرخه، تابلوهای راهنما، یا جوی‌های آب رو یا میله‌های پرده نمایید.

یک میله دارای برآمدگی  با قطر 37 میلی متر را بین دو چارچوب در و طرح قرار دهید تا میله را با دو کلمپ لوله محکم گردند. کلمپ لوله  را از یک ورق فلزی به ضخامت 1 میلی متر تهیه نمایید. مشکل این می باشد: هنگامی که ورق فلزی را خم می‌نمایید، نمی‌توانید آن را به خوبی برش بدهید. در ابتدا باید طول کل باریکه ورق فلزی مورد نیاز خود  را برای انجام کار محاسبه نمایید. انجام این کار  مثل یک مهندس مکانیک به این شکل می باشد که: ابتدا یک طرح را آماده می نمایید که تمام خصوصیات را دارا باشد و  یک نمونه اولیه تهیه نمایید.

کلمپ لوله با وظیفه استاندارد

کلمپ‌های لوله با وظیفه ای بسیار مشخص و استاندارد در نصب در سیستم‌های دارای باری کاملا متوسط با ارتعاشی کم مورد  استفاده قرار می گیرند. این نوع کلمپ لوله برای کاربردهای ابزارهای ماشینی و در لوله کشی تجهیزات بسیار ایده آل می باشند. کلمپ‌ها ممکن می باشد به دلایل اقتصادی در وسایل دارای ارتعاش  کم، بدون صفحه بالایی قابل استفاده است، لرزش نسبتا کم تا متوسط وجود خواهد داشت، کلمپ  برای محافظت بسیار بیشتر با صفحه بالایی مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار میگیرد.

کلمپ لوله با وظیفه استاندارد

کلمپ‌های لوله با وظیفه ای بسیار استاندارد  برای قرار گیری در کانال‌های دارای مهره  T قابل استفاده می باشند. این کانال‌ها به طول نیم متر هستند و برای کلمپ چندگانه روی یک پایه کاربرد اساسی را دارند و  امکان انعطاف پذیری کلمپ در جایی که شیب بین لوله‌ها غیر یکنواخت باشد، را فراهم می‌ آورد. کلمپ‌های قرار گرفته در کانال بسته به کاربردی که دارند، با یا بدون صفحه بالایی قابل استفاده می باشند. کلمپ‌های لوله با وظیفه استاندارد  برای لوله‌های تا اندازه 2 اینچ یا 50 میلی متر در دسترس هستند.

کلمپ لوله با وظیفه ای بسیار سنگین

کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین در نصب برای مکان‌هایی می باشد که لول‌های سنگین و لرزش‌های بسیار زیاد موجود می باشند، قابلیت استفاده را دارند. این کلمپ‌ها به طور بسیار ثابتی برای طرح داخل گودال لوله‌ها و در شرایط آب و هوایی سر باز مورد استفاده ی بسیار زیادی را دارا اند.

کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین با صفحات جوش داده شده برای تمام اندازه‌ها و برای قرار گیری در کانال‌ها با مهره‌های T خاص برای اندازه لوله‌های تا 1 اینچ یا 38 میلی متر OD قابلیت استفاده را دارند. طول کانال‌ها نیم متر  و برای قرار گیری چند گانه روی یک کانال بسیار مقرون به صرفه می باشند. صفحه جوش داده شده و  طراحی‌های جای گیری در کانال به خاطر لرزش سنگین و بار وارده، فقط با صفحه بالایی در دسترس می باشند.

کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین با بدنه پلی پروپیلن برای لوله‌های تا سایز 8 اینچ یا 222 میلی متر در برنامه فعلی، در دسترس می باشند. کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین  برای طرح‌های جای گیری عمودی و چینش چند کلمپی افقی چه به صورت پشت به پشت را دارد. 

روشهای اتصال کلمپ لوله را نام ببرید؟

قرارگیری عمودی: کلمپ‌های چند سطحی HYD-AIR قرارگیری بسیار راحت چند تیوب یا لوله در یک گروه را دارند، به صورت چند اندازه قطر ممکن می باشد. کلمپ‌ها با کمربند‌ها و صفحات واسطه به هم متصل خواهند شد. از آن جا که هم مجموعه استاندارد و هم وظیفه سنگین در کیت دارد، یک کلمپ برای استفاده به صورت دوتایی یا چندگانه قابل استفاده خواهد بود.

قرارگیری چندگانه افقی: اندازه‌های بسیار مختلفی از کلمپ لوله می‌تواند روی یم تک صفحه جوش فراهم گردد که در آن نیاز پیوسته وجود خواهد داشت. مونتاژ کلمپ لوله دوقلو برای کلمپ کردن دو لوله روی یک صفحه جوش بسیار محبوب می باشد این نصب‌ها استحکام داخلی لوله را به شدت زیاد می کند.

کلمپ لوله با وظیفه استاندارد

فهرست مطالب