اتصالات رزوه ای پلی اتیلن

اتصالات روزه ای پلی اتیلن

در اتصالات اکثرا شما اطلاع دارید که به طور کلی اتصالات به سه دسته شامل: پیچی ، جوشی و فشاری تقسیم بندی می گردند.  اتصالات پلی اتیلن  برای پروژه های بسیار کوچک و خطوط لوله با سایز بسیار کوچک گزینه های بسیار عالی می باشند. در این مقاله قصد داریم  انواع اتصالات پلی اتیلن  و کیفیت و مشخصات آنها را برای شما بازگو نماییم.

چرا باید اتصالات پلی اتیلن  را انتخاب نماییم؟

نوع اتصالات پیچی پلی اتیلن  جوشی بسیار زیاد بوده است و نوع جوشی اتصالات پلی اتیلن بسیار  ارزانتر از پیچی می باشد؛ چرا  اتصالات پلی اتیلن پیچی  انتخاب کنیم؟ 

سوال بسیار هوشمندانه است. در نظر داشته باشید که اتصالات پلی اتیلن پ برای پروژه های کوچک  بسیار عالی هستند؛ اتصالات پلی اتیلن جوشی فقط به صورت کارخانه های هزینه ی بسیار ارزانتری را دارا  هستند و با توجه به وزنی و سنگینی که دارند نیاز به هزینه های بسیار بیشتری برای حمل و نقل به اتفاق می آورد  استفاده از این اتصالات نسبت به مدل های اتصالات پیچی پلی اتیلن نیازمند به تخصصی دقیق می باشد و باید افرادی بسیار کاربلد برای نصب آن به کار می رود به این ترتیب شما در مجموع نیازمند هستید که هزینه های بسیار بالاتری را واریز کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله اتصالات رزوه ای پلی اتیلن : تولید کننده اتصالات رزوه ای

اتصالات رزوه ای پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن  برای لوله هایی که دارای سایز بزرگتری می باشند  گزینه ی بسیار خوبی نیست و بهتر می باشد که از مدل های دیگر استفاده نمایید. در اتصالات  پلی اتیلن برای نگه داشتن خط لوله و خوده لوله ها و همینطور پروسه ای که حرکت لوله ها به حداقل برساند نیاز می باشد، که از اسپیلت استفاده می کنند. ساختار اتصالات پلی اتیلن شامل: اتصال ماده، اتصال نر، اتصال فلنجدار، رابط پلی اتیلن، سه راه مساوی، زانو مساوی، زانو ماده، زانو نر ، سه راه ماه، سه راه نر، درپوش انتهایی و سه راه تبدیل می باشد.

مشخصات انواع اتصالات پلی اتیلن را شرح دهید؟

اتصالات نر پلی اتیلن پیچی از جنس پلیمر می باشد و فشار قابل تحمل برای این محصولات  ۱۰ اتمسفر  است، این محصولات کاربردی در لیست اتصالات پلی اتیلن پیچی فشار قوی موجود می باشند. نوع دیگر از اتصالات پلی اتیلن پیچی رابط پلی اتیلن پیچی شناخته شده است که می تواند تا ۱۲ اتمسفر فشار را تحمل نماید و این محصولات از نوع یک سره و دو سره در بازار ارائه  می گردند.

زانو های ۹۰ درجه پیچی  دو سر متحرک و قابل تنظیم دارند و تا ۱۰ اتمسفر فشار را می تواند نگهدارد.  سه راه پلی اتیلن و درپوش انتهایی پیچی از جنس پلی پروپیلن کو پلیمرمی باشند و دارای دو مشخصه END PLUG-END CAP هستند. در نظر بگیرید که هر یک از اتصالات پیچی پلی اتیلن دارای یک سری مشخصات بسیار دقیقی می باشد که طبق پروژه وجود و نظر مشتری تعیین می گردد اینطور که مشخص می باشد هر یک از انواع اتصالات پیچی پلی اتیلن را می توان به صورت اصل و مرغوب خرید کنید.

اتصالات رزوه ای پلی اتیلن

تک تک اجزای اتصالات رزوه ای پلی اتیلن را نام ببرید؟

اسپیلیت: در اتصالات پلی اتیلن رزوه ای اسپیلیت مانع از آن خواهد شد که لوله هنگامی که فشار روی آن بوده است از اتصال خارج گردد و  از جنس پلی استال می باشد که تحمل فشار بسیار بالایی را دارا است .

بوشینگ: در اتصالات پلی اتیلن رزوه ای بوشینگ در واقع بین اورینگ و اسپیلیت است و زمانیکه که اتصال برقرار می گردد به اورینگ فشار وارد می نماید تا باعث آب بندی بسیار بیشتری گردد.

اورینگ: در اتصالات پلی اتیلن رزوه ای اورینگ از جنس لاستیک می باشد و  انعطاف پذیری بسیار بالاتری را دارد و تحمل فشار بالا را دارا است. وظیفه اورینگ آب بندی اتصالات می باشد.

بدنه و سرپیچ: بدنه و سرپیچ اتصالات پلی اتیلن رزوه ای  از جنس پروپیلن می باشد که نسبت به پلی اتیلن از مقاومت بسیار بالاتری در مقابل فشار و دما و اشعه ماوراء بنفش را دارا بوده است.

کاربرد بستن اتصالات  پلی اتیلن را ذکر کنید؟

 برای انواع لوله های پلی اتیلن نرم با قطر خارجی 20 الی 125 میلیمتر کاربرد بسیار فراوانی را دارند. از این اتصالات در زمینه ی آبرسانی و سیستم های آبیاری قطره ای استفاده ی بسیار زیادی می شود و بیشترین کاربرد را در شبکه توزیع آب و کشاورزی را بر عهده دارد. با آگاهی بسیار کامل که از اتصالات در این متن بدست آوردید می توانید خریدی بسیار عالی و مناسب با خواسته هایتان را داشته باشید.

مزایای استفاده از اتصالات  پلی اتیلن کدام اند؟

دوام و طول عمر بیشتر: این اتصالات را وقتی با نمونه‌های مشابه فلزی، فولادی و چدنی مقایسه کنیم طول عمر و دوام بسیار زیاد و  بیشتری را دارند و بسته به نوع کاربردی دارند، مدل طراحی و همچنین محل نصب میانگین عمر آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال تخمین‌زده خواهد شد.

مقاومت بالا در برابر خوردگی: یکی از رایج ترین مشکلاتی که  در لوله کشی‌های فلزی است؛ مشکل خوردگی (چه از داخل و چه از خارج) و تحت تاثیر قرار گرفتن  بازده هیدرولیک می باشد که این کار هزینه‌های بسیار گران و گزافی را برای مصرف‌کننده به وجود آورده است.  استفاده از اتصالات  پلی‌ اتیلن این اطمینان خاطر را منتقل می‌ کند که در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی را تقویت نماید.

نیاز نبودن به ابذار آلات تخصصی و سنگین: برای ایجاد کردن اتصالات بوسیله ی اتصالات پیچی پلی‌ اتیلن دیگر هیچ احتیاجی به ابذارآلات تخصصی و سنگین نیست  و  با استفاده از ابزارآلات اولیه اتصالات اقدام به نصب اتصالات نمایید.

اتصالات رزوه ای پلی اتیلن

فهرست مطالب